是时候...

写些华文吧。

其实也不懂为什么,之前心事都可以用华文发泄,而且会觉得舒服。现在,好像失去了那基本的知识哦。

这个宁静的夜晚,既然没有哀伤,跟之前相差好大。之前,也有四年了,我都快毕业了,又要面对社会。想到这里,我只能说:凄惨!

不好意思,真的很久没有用华文发言,音腔怪怪的。

好想念一些歌,其实我蛮会很多首歌曲,不过随着时间变动,以及大学的影响,总是,每次听到熟悉的华文歌曲,我会想起中学。呵呵。

我华语真的蛮烂一下。少了那哀伤,那纯真的悲哀,中学的那些困扰,然后看东西总会很快地想通,所以英文已经流利的不得了。

I tend to use Mandarin to express my sadness and grief, as I find it a beautiful language to do so. Somehow, I've lost that ability due to some changes in thinking. But

我还是想用华文跟大家互动。怎样?第一次以华文来抒发情绪的感觉如何?会觉得我超恶心,要我停吗?

3 comments:

damnit wish i could read this

 

Hmmm o_O I guess I'll stick to english then in the future.

zewt, Victor, Basically I'm just telling how much I've not used Chinese for typing and now using it back seemed really awkward, not to mention I've lost the grace of expressing that language. LOL. Nothing about grief la.